#Lecke 1 – Vakuszinkron 2018-03-12T14:54:44+00:00

  Hogyan szinkronizáld a fényképezőgépedet  

  a stúdiós vakuval?   

Hogyan szinkronizáld a fényképezőgépedet

a stúdiós vakuval?

Kezdjük a Fotós Leszek lecke sorozatot az elsütőkkel, hiszen egy stúdió fotózás esetén az lesz a legelső dolgod, hogy csatlakoztatod a fényképezőgépet a stúdiós vakuhoz.

Ha úgy érzed, hogy neked ez a téma már megy és valami izgalmasabbra vágysz, akkor Te egyből kezdheted a Mesterkurzussal.

Az elsütők bemutatására létrehoztam egy videót, ami az alapvető működésről, csatlakoztatásáról és az évek alatt összegyűjtött személyes tapasztalataimról szól. Ezt kiegészítve létrehoztam egy cikket is, amit érdemes elolvasni, ha még részletesebben érdekel a téma és tényleg szeretnél profi fotóssá válni.

De akkor első körben lássuk a videót:

Kezdjük a Fotós Leszek lecke sorozatot az elsütőkkel, hiszen egy stúdió fotózás esetén az lesz a legelső dolgod, hogy csatlakoztatod a fényképezőgépet a stúdiós vakuhoz.

Ha úgy érzed, hogy neked ez a téma már megy és valami izgalmasabbra vágysz, akkor Te egyből kezdheted a Mesterkurzussal.

Az elsütők bemutatására létrehoztam egy videót, ami az alapvető működésről, csatlakoztatásáról és az évek alatt összegyűjtött személyes tapasztalataimról szól. Ezt kiegészítve létrehoztam egy cikket is, amit érdemes elolvasni, ha még részletesebben érdekel a téma és tényleg szeretnél profi fotóssá válni.

De akkor első körben lássuk a videót:

Természetesen vaku elsütőből is rengeteg márka van és a piacon nem egyszerű kiválasztani azt, ami ténylegesen jól működik. Ehhez sok tapasztalatra van szükség és az elején én is rendszeresen belefutottam abba, hogy silány minőségűt sikerült vennem. Az elmúlt pár évben találtam rá a Cononmark márkára, ami megbízhatóan teljesít és ár érték arányban is szimpatikus választás.

Csak megjegyzésként említem, hogy az elsütők Ferrárija a Pocket Wizárd márka, aminek az ára akár 180.000 Ft is lehet. Egy átlag felhasználás esetén viszont ezt teljesen indokolatlannak érzem, így egy egyszerűbb, középkategóriás márka is tökéletesen teljesíti azt, amire nekünk a stúdióban szükségünk van.

Természetesen vaku elsütőből is rengeteg márka van és a piacon nem egyszerű kiválasztani azt, ami ténylegesen jól működik. Ehhez sok tapasztalatra van szükség és az elején én is rendszeresen belefutottam abba, hogy silány minőségűt sikerült vennem. Az elmúlt pár évben találtam rá a Cononmark márkára, ami megbízhatóan teljesít és ár érték arányban is szimpatikus választás.

Csak megjegyzésként említem, hogy az elsütők Ferrárija a Pocket Wizárd márka, aminek az ára akár 180.000 Ft is lehet. Egy átlag felhasználás esetén viszont ezt teljesen indokolatlannak érzem, így egy egyszerűbb, középkategóriás márka is tökéletesen teljesíti azt, amire nekünk a stúdióban szükségünk van.

Na de mi a különbség elsütő és elsütő között?

Egy elsütő esetén pl. szempont lehet a választásban az is, hogy akkumulátorral vagy pedig elemmel működik. Én jobban kedvelem az akkumulátorosokat és ez nem csak ebben a kategóriában igaz. Egy akkumulátoros terméket egyből a fotózás után a töltőre lehet rakni, így garantáltan nem merül le egy következő fotózáson. Míg az elemnél sajnos ez benne van és mivel ezek többnyire lapos gomb elemmel működnek, könnyen lehet, hogy csere elem sincs kéznél, elsütő nélkül pedig elég kellemetlen egy stúdióban boldogulni. Pont ezért a stúdiókban mi több elsütővel is rendelkezünk, hisz egy esetleges meghibásodás vagy lemerülés akár tönkre is teheti az egész napos fotózást.

Egy elsütő esetén pl. szempont lehet a választásban az is, hogy akkumulátorral vagy pedig elemmel működik. Én jobban kedvelem az akkumulátorosokat és ez nem csak ebben a kategóriában igaz. Egy akkumulátoros terméket egyből a fotózás után a töltőre lehet rakni, így garantáltan nem merül le egy következő fotózáson. Míg az elemnél sajnos ez benne van és mivel ezek többnyire lapos gomb elemmel működnek, könnyen lehet, hogy csere elem sincs kéznél, elsütő nélkül pedig elég kellemetlen egy stúdióban boldogulni. Pont ezért a stúdiókban mi több elsütővel is rendelkezünk, hisz egy esetleges meghibásodás vagy lemerülés akár tönkre is teheti az egész napos fotózást.

Viszont mindig van B opció és az emberi leleményesség és kreativitás csodákra képes. Alternatív lehetőség lehet pl szinkronizálásra a kábeles megoldás is, amikor egy szinkronkábel segítségével csatlakoztatjuk a fényképezőgépet a stúdiós vakuhoz. Ez az analóg megoldás a legmegbízhatóbb, hisz ez lemerülni sem tud és nagyon meghibásodni sem. Ettől függetlenül hátrány az, hogy jellemzően az újabb, alacsonyabb kategóriás DSLR fényképezőgépekbe már nem építenek be szinkronkábel bemenetet, csak a profi kategóriás gépekbe, amit nem is igazán értek, hisz sokat nem oszt-szoroz hogy épp legyen rajta plusz egy bemenet vagy sem.

Ha van szinkronkábel bemenetünk, a legnagyobb kötöttséget mégis a kábel fogja jelenteni, hisz korlátozza a mozgásunkat és a személyes tapasztalatom az, hogy rendszeresen ki is húzódik a kábel a fényképezőgépből. Ugyan ezek a kábel hosszúságok 10-15 méteresek, mégis jóval szabadabb érzetet ad, egy rádiós elsütő.

Az elsütőkre visszatérve, hisz lényegében az a fő megoldás kényelmet és praktikusságot szem előtt tartva, érdemes tudni, hogy különböző csatornákon kommunikál az adó, illetve a vevő egymással amit mi állítunk be manuálisan. Természetesen ha ellátogatsz hozzánk, ezzel neked a stúdióban nem kell babrálnod, hisz előre be vannak ezek a csatornák állítva. De miért is jók ezek a csatornák?

A csatornák állításának segítségével pl. megoldható az, hogy 2 fotós egyszerre dolgozzon párhuzamosan a stúdióban, de akár az is, hogy egymástól függetlenül tudjanak dolgozni egy adott helyiségben, egymás munkáját nem zavarva.

Viszont mindig van B opció és az emberi leleményesség és kreativitás csodákra képes. Alternatív lehetőség lehet pl szinkronizálásra a kábeles megoldás is, amikor egy szinkronkábel segítségével csatlakoztatjuk a fényképezőgépet a stúdiós vakuhoz. Ez az analóg megoldás a legmegbízhatóbb, hisz ez lemerülni sem tud és nagyon meghibásodni sem. Ettől függetlenül hátrány az, hogy jellemzően az újabb, alacsonyabb kategóriás DSLR fényképezőgépekbe már nem építenek be szinkronkábel bemenetet, csak a profi kategóriás gépekbe, amit nem is igazán értek, hisz sokat nem oszt-szoroz hogy épp legyen rajta plusz egy bemenet vagy sem.

Ha van szinkronkábel bemenetünk, a legnagyobb kötöttséget mégis a kábel fogja jelenteni, hisz korlátozza a mozgásunkat és a személyes tapasztalatom az, hogy rendszeresen ki is húzódik a kábel a fényképezőgépből. Ugyan ezek a kábel hosszúságok 10-15 méteresek, mégis jóval szabadabb érzetet ad, egy rádiós elsütő.

Az elsütőkre visszatérve, hisz lényegében az a fő megoldás kényelmet és praktikusságot szem előtt tartva, érdemes tudni, hogy különböző csatornákon kommunikál az adó, illetve a vevő egymással amit mi állítunk be manuálisan. Természetesen ha ellátogatsz hozzánk, ezzel neked a stúdióban nem kell babrálnod, hisz előre be vannak ezek a csatornák állítva. De miért is jók ezek a csatornák?

A csatornák állításának segítségével pl. megoldható az, hogy 2 fotós egyszerre dolgozzon párhuzamosan a stúdióban, de akár az is, hogy egymástól függetlenül tudjanak dolgozni egy adott helyiségben, egymás munkáját nem zavarva.

Ha többet tanulnál a stúdiós fotózásról és nem csak a bemelegítő érdekel, hanem mélyebb tartalmakat is megismernél, akkor a Mesterkurzusban részletesen kifejtem a legfontosabb dolgokat, hogy könnyedén elboldogulhass kezdőként is, sőt, 10 olyan világítást pakoltam össze egy anyagba, hogy garantáltan sikereket fogsz elérni ügyfeleidnél és elismerést a környezetedben.

A következő lecke a stúdión belül leggyakrabban használt beállításokról szól.
Miért használjuk stúdión belül az iso 100-at, 1/160s-t és a f8.-as rekeszt?

Ha többet tanulnál a stúdiós fotózásról és nem csak a bemelegítő érdekel, hanem mélyebb tartalmakat is megismernél, akkor a Mesterkurzusban részletesen kifejtem a legfontosabb dolgokat, hogy könnyedén elboldogulhass kezdőként is, sőt, 10 olyan világítást pakoltam össze egy anyagba, hogy garantáltan sikereket fogsz elérni ügyfeleidnél és elismerést a környezetedben.

A következő lecke a stúdión belül leggyakrabban használt beállításokról szól.
Miért használjuk stúdión belül az iso 100-at, 1/160s-t és a f8.-as rekeszt?