fbpx

02 – Pozicionálás

…avagy így alkosd meg a pozicionálásodat! Akármilyen vállalkozást is csinálsz, kötelező feladatként tornyosul előtted a következő: meg kell értetned a piaccal, hogy pontosan kinek és miért nyújtod Te a legjobb megoldást. Ezt nevezzük pozicionálásnak.

Amíg nem alkotod meg e kérdésre a saját válaszodat és nem kezded el tudatosan kommunikálni, addig a vevőjelöltedre és vevődre van bízva, hogy mit gondol rólad.

Ez pedig egy különösen veszélyes struccpolitika, amit egyetlen ambíciózus vállalkozónak sem javaslok. Amint jön egy leleményes konkurens, aki kimondja frankón: én vagyok a legjobb választás XY-nak, azért mert…

…akkor bizony búcsút inthetsz a vevőknek és a versenytársad fog ellovagolni a naplementébe azzal a bevétellel, ami a Te kasszádban is csöröghetne.

Ezt pedig nem akarod, ugye?

Ebben az anyagban a következő lépésen keresztül, egy nagyon gyakorlatias megközelítéssel fogok neked segíteni megalkotni a pozicionálásodat:

  1. Először is, Zsolt készült neked egy szituációs játékkal, aminek a végén – gyakorlati példákon keresztül – érteni fogod a pozicionálás lényegét.
  2. Másodszor: látni fogsz 7 kiváló példát jól pozicionált cégekkel.
  3. Utána összefoglaljuk, hogy mit nyersz egy jó pozicionálással.
  4. Ezután pedig adok neked egy sorvezetőt a saját pozicionálásod létrehozására.

Ha végigmész ezen a tananyagon, garantálom, hogy képes leszel megalkotni a saját vállalkozásod ütős pozicionálását! 

Kezdjük!

Cselekvési terv

A Sikerutad főbb pontjaihoz Cselekvés terveket készítettünk. Ezekben részletesen kifejtve, lépésről lépésre adjuk át neked, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy minden állomásból kihozd a legjobbat.

Ez a legapróbb feladatokat is tartalmazza, így garantáltan nem marad ki semmi! Sőt, akkor is használhatod, ha te alapvetően inkább kiszervezed a feladatokat. Ilyen alapos útmutatókat talán még sehol nem láttál.

<< Itt találod meg a cselekvési tervedet >>

Feladatok

A feladatok segítséget nyújtanak neked, hogy ne csak tanulj, hanem egyből valósíts meg. A megoldásokat nem kell sehova se beküldened: a te érdeked, hogy megcsináld, és felhasználd őket a vállalkozásodban! Sok sikert!

Szeretnék rövid összefoglalót adni számodra, hogy mi történt:

  • Megértettél egy szituációs gyakorlatot a két nyelviskola példájával, így már tudod, hogy min megy keresztül az ideális vásárlód, amikor választ két cég közül.
  • Most az a feladatod, hogy Te is megválaszold a kérdést: KINEK és MIÉRT a Te vállalkozásod a legjobb választás?
  • Ehhez mutattam neked kb. 10 való életből hozott példát a cikkben.
  • Összeszedtem neked a legpragmatikusabb és ezáltal leggyorsabb lépéseket a pozicionálásod megalkotásához, bátran görgess vissza a cikkben, miközben dolgozol.

Így vesd papírra / Wordbe a végső pozicionálásodat

Hoztam neked kitölthető segítő kérdéseket, amik mentén el tudod kezdeni csinálni a pozicionálásodat:

  • Írd le, mit tud a vállalkozásod 1 mondatban!
    • Például: Webshopoknak segítek felfuttatni az online marketingjüket
  • Mi a legfőbb terméked/szolgáltatásod?
    • Például: a fő termékem egy grafikai “nemkellmás” csomag, ami az induló vállalkozásoknak minden grafikai anyagot lefed, amire csak szükségük van
  • Kinek lesz a legjobb a Te vállalkozásod által nyújtott termék / szolgáltatás? (az előző tananyagban már kitöltötted az ideális vásárlói dokumentumodat, most azt összesítsd egy mondatban!)
    • Például: kismamák, akiknek nincs sok idejük, de meg szeretnének tanulni angolul
  • És miért?
    • Itt pedig írj pár gondolatot felsorolásszerűen, amikre a kommunikációdat építeni fogod majd! (Legalább 3 db és max. 10 db ütős érv az álomvevőd számára.)
  • Mi az a kulcsszó,  ami lefedi a célközönséged? (pl idősek, fiatalok, kockák, anyukák)
    (ha nincs speciálisan, akkor válassz egyet!!)
  • Nézd meg Facebookon, hogy van-e ilyen csoport, és hány tagja van, megéri-e rá célozni! Írd le az ötleteidet!

Arra biztatlak: állj neki és kezdd el kidolgozni a saját pozicionálásodat! Használd ebben a tananyagban lévő példákat bátran, azért készültek. Szerintem nagy segítséget nyújtanak, ha elakadnál, csak görgess vissza.

Lecke tartalom